Petrohrad - Tento týden byl ve znamení knih. Do tematického týdne byla zapojena úplně celá škola. V úvodu týdne již každý věděl, na jakém tématu bude pracovat.
Mateřská škola měla za úkol připravit si povídání o leporelech a říkankách. První ročník měl připravit pohádky, druhý ročník pohovořit o dětské beletrii. Třetí a čtvrtý ročník měl na starosti encyklopedie vědecké a o rostlinách. Pátý ročník ten měl za úkol seznámit ostatní s tím, kde se knihami setkáváme, kdo je píše, maluje do nich, vydává je.
Také se do projektu zapojila družina, která měla za úkol encyklopedie zvířat a kuchařky s jejich partou si měly připravit seznámení s kuchařkami. Každá skupina měla především zapojit svou fantazii. Včera nás všechny čekalo ohromné překvapení a nevšední zážitek. Děti z mateřské školy pod vedením paní učitelek a asistentky si pro ostatní připravily krátké pásmo s dramatizací říkanky Kuřátko v obilí, také nám povyprávěly o tom, co to jsou leporela, co v nich najdeme, a pro koho jsou určeny. Celá školka si také jedno takové leporelo vyrobila.
První ročník hovořil o pohádkách. Díky nim jsme se dověděli například charakteristické znaky pohádek. I oni nám zahráli pohádku o semínku. Někteří prvňáci si také zahráli na spisovatele a napsali krásné příběhy o dráčkovu Cuplíkovi, Princezně Lucce či vodníkovi a kouzelné rybce.
Druhý ročník nám představil dětskou beletrii, také zajímavou formou. Připravili si pro své spolužáky hádanky knih a autorů pomocí obrázků. Poté nám představili svou oblíbenou knihu. Nezapomněli pohovořit o obsahu knihy, ale také o tom, komu by jejich knihu doporučili.
Chlapci ze čtvrtého ročníku si připravili prezentaci. Všechny překvapilo, jak zdatně ovládají programy na PC. Seznámili nás s atlasy a encyklopediemi rostlin a vědy. Ostatní třeťáci a Páťa si zahráli na živou encyklopedii rostlin. Tato skupina vytvořila encyklopedii zaměstnanců naší školy. Vzniklo krásné a nápadité dílo.
Pátý ročník se svého úkolu zhostil také na výbornou. Pomocí scének nás seznámil s pojmem spisovatel, ilustrátor, vydavatelství, kde se s knihami setkáváme, jaký mají knihy pro nás význam. I oni vytvořili nezapomenutelnou třídní knihu.
V neposlední řadě nesmíme zapomenout na družinu a paní kuchařky. Školní družina představila důvody psaní encyklopedií o zvířatech, a i žáci z družiny zaznamenali své poznatky ve vlastní encyklopedii zvířat školní družiny. A jak se úkolu zhostily kuchařky? Jejich parta nás seznámila s kuchařkami. I zde vznikla úžasná školní kuchařka plná receptů.
Na závěr dopoledne každý účastník obdržel záložku do knihy a obrovskou pochvalu od paní ředitelky. Naším cílem je dlouhodobě rozvíjet u žáků zájem o četbu, čtenářství a pisatelství, a to si myslíme, že se nám v tomto týdnu rozhodně povedlo.
Za ZŠ a MŠ PhDr. Eva Učíková, Foto: ZŠ a MŠ Petrohrad